Wednesday, May 1, 2019






გადავხედოთ,  წელს  ჩატარებულ  საწრეო  მუშაობის   მეცადინეობებს...
მუსიკის წრე

,, სიმღერა-- ჩვენი თანამგზავრი“
წრის ხელმძღვანელი:სსიპ გორის მუნიციპალიტეტის ქვემო სობისის საჯარო სკოლის მუსიკის მასწავლებელი  -  ინგა ამირიძე








საწრეო მუშაობის პროგრამა
წრის დასახელება:,, სიმღერა-- ჩვენი თანამგზავრი“
სკოლა: ქვემო სობისის საჯარო სკოლა
სამიზნე ჯგუფი: IV-V კლასის მოსწავლეები.
მასწავლებელი:ინგა ამირიძე
წრის ხანგრძლივობა: 2018-2019 სასწ.წელი(II სემესტრი, კვირაში ერთხელ-45 წთ.)
წრის მოკლე დახასიათება: ქვემო სობისის საჯარო სკოლაში ჩამოყალიბდა მუსიკის წრე ,,სიმღერ-ჩვენი თანამგზავრი“. წრე სკოლის რესურსების და მოსწავლეთა ინტერესების გათვალისწინებით იქნა შერჩეული,წინასწარი მოკვლევის საფუძველზე სკოლამ განსაზღვრა მიმართულება.
წრის მუშაობის პროფილი: მოსწავლეები გაიღრმავებენ და განიმტკიცებენ ცოდნას მუსიკის საგანში  ე.ს.გ. მოთხოვნების შესაბამისად. გაეცნობიან  ქართველ კომპოზიტორთა შემოქმედებას.ისაუბრებენ მოსმენილი მუსიკალური ნაწარმოებების შესახებ. შეისწავლიან ქართვლ კომპოზიტორთა სიმღერებს. განიმტკიცებენ სიმღერის შესწავლისას , შესაბამის ვოკალურ-ინტონაციურ სავარჯიშოებს. მოსწავლეები შეძლებენ მარტო, წყვილში , გუნდში - ერთხმიან და ორხმიან  სიმღერების შესრულებას და ნასწავლ სიმღერებს დაუკავშირებენ   ყოველდღიურ ყოფა- ცხოვრებას.რა თქმა უნდა საწრეო პროგრამის შედგენისას გავითვალისწინე, მოსწავლეთა ინდივიდუალური  შესაძლებლობები, ინტერესი, სურვილი,აქტივობები დავგეგმე მარტივიდან -რთულისაკენ, რაც ხელს შეუწყობს ყველა მოსწავლის ჩართულობას, გაზრდის მათში მოტივაციას, პასუხისმგებლობას, თვითრწმენას, ეს კი დაგვეხმარება საწრეო მუშაობის მიზნის მიღწევასა და მოსალოდნელ  შედეგზე გასვლაში.
წრის მნიშვნელობა:  საწრეო მუშაობა ხელს შეუწყობს ,მოსწავლეთა ესთეტიკურ აღზრდას და შემოქმედებით პიროვნებად  ჩამოყალიბებას.  მოსწავლეებს გამოუმუშავდეთ  საწრეო  მუშაობისას  შემოქმედებითი, თანამშრომლობითი სოციალური, კომუნიკაციის, თავისუფალი  აზრის  გამოხატვის და სხვისი აზრის პატივისცემის , იმპროვიზაციის,  გუნდურობის, რიტმის  გრძნობის,  მუსიკალური ინტონირების, ასოციაციური  აზროვნების,  ტოლერანრობის და ტრანსფერის უნარები რაც ხელს შეუწყობს სწავლის ხარისხის გაზრდას.
წრის აქტუალობა:  რადგან  მოსწავლეთა უმრავლესობა  ნაკლებად ინტერესდებიან ქართველ კომპოზიტორთა სიმღერებით,  უჭიდათ  მარტო, წყვილში,  გუნდში სიმღერა, იმის ფიქრით, რომ შეიძლება არასწორად ემღერათ, ნაკლებად ამჟღავნებდნენ ცოდნას და ჰქონდათ ორ ხმაში სიმღერის კომპლექსი,  ვფიქრობ საწრეო მუშაობის შემდეგ მოსწავლეებს უფრო შეუყვარდებათ ქართული მუსიკა, დაეხვეწებათ  მუსიკალური  გემოვნება,  გაიღრმავებენ თეორიულ  და პრაქტიკულ  ცოდნას ქართველი  კომპოზიტორების შემოქმედებისა და  სიმღერების  შესწავლის    ტექნიკის შესახებ. ნასწავლს დააკავშირებენ ყოველდღიურ  ყოფა-ცხოვრებასთან .გაუღრმავდებათ ცოდნა და ინტერესი   ეროვნული კულტურის მიმართ. 
საწრეო მუშაობის მიზანი:
Ø  ვოკალურ-ინტონაციური სავარჯიშოების თეორიული  და პრაქტიკული ცოდნის ჩამოყალიბება
Ø  ქართველ კომპოზიტორთა ბიოგრაფიის და  შემოქმედბის გაცნობა.
Ø  მოსწავლეების როგორც,,მსმენელის“ ჩამოყალიბება.
Ø   სიმღერის შესწავლისას, მუსიკისა და პოეზიის ინტეგრაციის მნიშვნელობის ჩამოყალიბება.
Ø  ქართველი კომპოზიტორების სიმღერების შესწავლა.
Ø  მარტო  და სხვებთან ერთად სიმღერის უნარ- ჩვევების გამომუშავება.
Ø  შესწავლილი  სიმღერების ყოველდღიურობასთან დაკავშირება.
Ø  შემოქმედებითობისა და  სასწავლო შემეცნებითი  უნარების განვითარება.
სასწავლო რესურსი:   ფორტეპიანო,  აუდიო-ვიდეო ჩანაწერები, კომპიუტერი, ინტერნერსაიტები,ქსეროქსი, თაბახის ფურცლები,კალამი, ფანქარი დაფა და სიმღერების კრებული.
შეფასება:  მოსწავლეები და მშობლები შეაფასებენ წრის მეცადინეობებზე მიღწეულ შედეგებს წინასწარ შემუშავებული კითხვარის მიხედვით.
საწრეო მუშაობის პროგრამა:   შეხვედრების განრიგი,  თემის დასახელება, რესურსი, ხანგრძლივობა.
N
შეხვედრების განრიგი
თემის დასახელება
                                                                                                                      რესურსები                                 
ხანგრძლივობა
1

08.02.2019
საწრეო მუშაობის  თემატიკის,მიზნების , შეხვედრების  და განრიგის გაცნობა
დაფა,მარკერი
კომპიუტერი
45წთ.

2
15.02.2019
,,რა შეგვიძლია, რა ვიცით“-(ნასწავლი სიმღერების გამეორება.)
ფორტეპიანო,კომპიუტერი, დინამიკები,აუდიო ჩანაწერი.
45წთ.

3
22.02.2019
პროფესია-,,კომპოზიტორი“
ფორტეპიანო, კომპიუტერი,ინტერნეტი
ვიდეო და მოსასმენი მასალა-youtube.
45წთ.

4
01.03.2019
კომპოზიტორის პორტრეტი-მერი დავითაშვილი.  მ. დავითაშვილის,,სიმღერა“(მოსმენა)
ინტერნეტსაიტი-ვიკიპედია, კომპიუტრი,აუდიო ჩანაწერი.
45წთ.

5
15.03.2019
ვსწავლობთ სიმღერას- მ.დავითაშვილის-,,სიმღერა“
ფორტეპიანო,თაბახის ფურცელი,სიმღერის ნოტები
ქსეროქსეი.
45წთ.

6
22.03.2019
,,სიმღერა“-მუსიკის და პოეზიის ინტეგრაცია.
დაფა, მარკერი, ფორტეპიანო
კომპიუტერი, ინტერნეტი-youtubi
45წთ.

7
29.03.2019
,,ბგერების   თამაში“-(ვოკალურ-ინტონაციური სავარჯიშოები, რიტმული ფიგურაციები), ,,ვიმტკიცებთ ცოდნას“
ფორტეპიანო, დაფა მარკერი.
თაბახის ფურცლები ,უბრალო ფანქარი
45წთ.

8
05.04.2019
კომპოზიტორის პორტრეტი-რევაზ  ლაღიძე ,რ.ლაღიძე-,,სიმღერა მეგობრობაზე“.(მოსმენა)
ინტერნეტსაიტი -ვიკიპედია,კომპიუტერი,აუდ
იო-ვიდეო ჩანაწერი-youtubi.
45წთ.

9
19.04.2019
რევაზ ლაღიძე-,,სიმღერა მეგობრობაზე“
ფორტეპიანო,თაბახის ფურცელი,სიმღერის ნოტები.
45წთ.

10
26.04.2019
,,ვუსმენთ-მუსიკას“
აუდიო  ჩანაწერი.
45წთ.

11
03.05.2019
გაიცანი კომპოზიტორი-შოთა მილორავა.
კომპიუტერი,ინტერნეტ საიტი-ვიკიპედია,აუდიო-ვიდეო ჩანაწერი-youtubi.
45წთ.

12
10.05.2019
 „გამღერება’’ (ბგერითი სავარჯიშოები).
შოთა მილორავა-,,მრავალჟამიერ! გუგუნებდეს ხმა.
ფორტეპიანო,სიმღერის ნოტები,ქსეროქსი.
45წთ.

13
17.05.2019
კომპოზიტორის  პორტრეტი-გურამ ბზვანელი.
კომპიუტერი,ინტერნეტსაიტი-ვიკიპედია,აუდიო-ვიდეო ჩანაწერი-youtubi.
45წთ.

14
24.05.2019
„გამღერება’’ (ბგერითი სავარჯიშოები) .
გ.ბზვანელი- „სამშობლოს გასახარელი“
ფორტეპიანო,სიმღერის ნოტები.
45წთ.

15
31.05.2019
,,შეამოწმე,  შენი  თავი“-(ნასწავლი სიმღერების გამეორება-განმტკიცება)
ფორტეპიანო,სიმღერის ნოტები,თაბახის ფურცლები,უბრალო ფანქარი.
45წთ.

16
07.06.2019
გვეწვიეთ  -,,კონცერტზე“
ფორტეპიანო,სიმღერის ნოტები
40წთ.








მასწავლებელი:         /ი.ამირიძე/
07. 02 2019წ.





08.02.2019. წრის პირველი შეხვედრა-საწრეო მუშაობის  თემატიკის,მიზნების , შეხვედრების  და განრიგის გაცნობა.









                                 მუსიკის  წრეში  მსურველთა, მონაწილეობის განაცხადი; 

















წრის პროგრამა და განრიგი;  




















15.02.2019
წრის მეორე შეხვედრა-,,რა შეგვიძლია, რა ვიცით“-(ნასწავლი სიმღერების გამეორება.)




22.02.2019. წრის მესამე შეხვედრა-,,პროფესია კომპოზიტორი"






















01.03.2019
წრის მეოთხე შეხვედრა-კომპოზიტორის პორტრეტი-მერი დავითაშვილი.  მ. დავითაშვილის,,სიმღერა“(მოსმენა)
























15.03.2019
წრის მეხუთე შეხვედრა-ვსწავლობთ სიმღერას- მ.დავითაშვილის-,,სიმღერა“





22.03.2019
წრის მეექვსე შეხვედრა-,,სიმღერა“-მუსიკის და პოეზიის ინტეგრაცია.





















29.03.2019
წრის მეშვიდე შეხვედრა-,,ბგერების   თამაში“-(ვოკალურ-ინტონაციური სავარჯიშოები, რიტმული ფიგურაციები), ,,ვიმტკიცებთ ცოდნას“























05.04.2019

წრის მერვე შეხვედრა-კომპოზიტორის პორტრეტი-რევაზ  ლაღიძე ,რ.ლაღიძე-,,სიმღერა მეგობრობაზე“.(მოსმენა)












19.04.2019
წრის მეცხრე შეხვედრა-რევაზ ლაღიძე-,,სიმღერა მეგობრობაზე“

























26.04.2019
წრის მეათე შეხვედრა-,,ვუსმენთ-მუსიკას“
























03.05.2019
წრის  მეთერთმეტე სამუშაო შეხვედრა-გაიცანი კომპოზიტორი-შოთა მილორავა.























10.05.2019წ.
წრის მეთორმეტე სამუშაო შეხვედრა-„გამღერება’’ (ბგერითი სავარჯიშოები).
შოთა მილორავა-,,მრავალჟამიერ! გუგუნებდეს ხმა.

























17.05.2019

წრის მეცამეტე სამუშაო შეხვედრა-კომპოზიტორის  პორტრეტი-გურამ ბზვანელი.





























24.05. 2019წ.
წრის მეთოთხმეტე სამუშაო შეხვედრა-„გამღერება’’ (ბგერითი სავარჯიშოები) .
გ.ბზვანელი- „სამშობლოს გასახარელი“


























31.05.2019წ.
წრის მეთხუთმეტე სამუშაო შეხვედრა-,,შეამოწმე,  შენი  თავი“-(ნასწავლი სიმღერების გამეორება-განმტკიცება)



07.06.2019წ.
მშობლების და მოსწავლების უკუკავშირი,  საწრეო მუშობის შეესახებ.